Krzysztof Kałużny spełnił swoje marzenie. Matchpro Fishing Arena działa już pełną parą!

Damian Cieślak
Matchpro Fishing Arena to nowo otwarte nowoczesne łowisko sportowe w Kwileniu. Odpowiednie zarówno dla tych, którzy startują w zawodach, jak i dla nieco mniej zaawansowanych wędkarzy, chcących po prostu miło spędzić czas nad wodą. O procesie tworzenia, zasadach funkcjonowania, planach na przyszłość i swoich pasjach opowiada właściciel łowiska Krzysztof Kałużny, mieszkaniec Taczanowa.

Spełnione marzenie

Po kilku latach przygotowań udało się doprowadzić sprawę do szczęśliwego końca. Matchpro Fishing Arena - nowoczesne łowisko sportowe w Kwileniu od kilku tygodni działa pełną parą. To oczko w głowie właściciela Krzysztof Kałużnego. - Zawsze chciałem mieszkać nad stawem i szukałem odpowiedniej przestrzeni na stworzenie łowiska. Niestety, w Wielkopolsce tego rodzaju miejsc jest mało. Kiedyś jednak przejeżdżałem przez Kwileń z Anią. Zobaczyliśmy, że jest działka na sprzedaż. Zatrzymaliśmy się. Porozumieliśmy się z dotychczasowym właścicielem i tak to się zaczęło – opowiada.

Był 2016 rok. Sporo czasu pochłonęło załatwienie dokumentów, kwestii formalnych. Trzeba było posprzątać teren, przygotować wszystko, co również wymagało czasu. - Chcieliśmy to zrobić dobrze. Trochę to trwało, ale jestem zadowolony z końcowego efektu. Myślę, że wędkarze również. Może tutaj łowić każdy, kto spełni regulamin. Wystarczy najprostszy sprzęt – podkreśla Krzysztof Kałużny.

Łowisko, jak już wspomnieliśmy wcześniej, jest doskonałą areną do przeprowadzenia zawodów, ale miło spędzą tutaj czas również Ci, którzy chcą się zrelaksować, posiedzieć nad wodą i połowić. A łowić jest co. W stawie pływa w granicach 4 ton karpia, 400 kg amura, 80 kg szczupaka, 150 kg lina, 30 sztuk jesiotrów czy 2 tony karasia. Wszystkie złowione ryby, natychmiast wracają do wody. – Dbamy, żeby nic im się nie stało. Nie można używać haczyków zadziorowych czy plecionek. Siatki dopuszczamy tylko na zawodach – tłumaczy Krzysztof Kałużny.

Właściciel łowiska nie zamierza spocząć na laurach. Chce rozwijać Matchpro Fishing Arenę. Niedługo powstanie małe bistro, gdzie będzie można coś zjeść i się napić. W planach jest budowa domków. Docelowo – w ciągu trzech lat - ma powstać około 40 miejsc noclegowych. – Chcemy, żeby wędkarze, którzy przyjadą do nas na cały weekend, na zawody, nie musieli się stąd ruszać. Myślimy również o wypożyczalni rowerów. Trasy w okolicy są piękne. Dla kogoś, kto dotrze tutaj z dużego miasta mogą stanowić dużą atrakcję – mówi właściciel.

Na łowisku odbyły się już pierwsze zawody. Wędkarze rywalizowali m.in. o Wiosenny Puchar Matchpro 2022. W sobotę wygrał… gospodarz, a dzień później jego kolega z drużyny, który ustanowił nowy rekord areny - ponad 80 kg złowione w ciągu 6 godzin.

Wędkuje od małego

Krzysztof Kałużny pochodzi z Taczanowa. Ma 42 lata. Już jako 10-letni chłopak brał wędkę, rower i ruszał nad wodę łowić ryby. Co ciekawe jest samoukiem. – W mojej rodzinie nikt nie przejawiał zainteresowania wędkarstwem, a mnie od dziecka ciągnęło nad wodę. Jak jechałem z rodzicami na wakacje, lubiłem, gdy zatrzymywaliśmy się w takich miejscach i mogłem poobserwować jeziora, rzeki czy stawy – opowiada. Wraz z wiekiem rozwijał swoją pasję. Brał z sukcesami udział w zawodach. Łowił w wielu krajach. W Norwegii wyciągnął z wody 22-kilogramowego dorsza. Wspólnie z kolegami z Łotwy uczestniczył w Mistrzostwach Świata.

- Regulamin dopuszcza start w drużynie jednego obcokrajowca. Skorzystałem z ich zaproszenia. Zawody odbywały się na Słowacji. Pierwszego dnia wygrałem swój sektor. Udało mi się pokonać 5-krotnego mistrza świata. To był dla mnie naprawdę duży sukces. Drugiego dnia w swoim sektorze byłem trzeci. To była rywalizacja drużynowa. Szkoda, że nie prowadzono klasyfikacji indywidualnej, bo myślę, że byłbym dość wysoko – mówi.

Pan Krzysztof ma za sobą starty w Grand Prix Czech. Ze swoim zespołem wygrał tę ligę kilka razy w klasyfikacji drużynowej. Drużyna TEAM MATCHPRO POLAND z sukcesami bierze udział w Grand Prix Polski. Ekipa wspiera też młodych adeptów wędkarstwa.

Mieszkaniec Taczanowa pasję połączył z życiem zawodowym. Jest właścicielem firmy Match Pro, która zajmuje się produkcją i dystrybucją sprzętu wędkarskiego. – W czerwcowy długi weekend odbędą się zawody z okazji 15-lecia firmy. Weźmie w nich udział Enrico Colombo, kilkukrotny mistrz świata – podkreśla.

Na rowerze

Wędkarstwo to nie jedyne hobby Krzysztofa Kałużnego. Kolejnym jest kolarstwo długodystansowe. Mieszkaniec Taczanowa startuje w wyścigach na dystansie 500 km i dłuższych. - W 2007 roku miałem wypadek motocyklowy. Noga była praktycznie zmiażdżona. Zawsze prowadziłem sportowy tryb życia, a po tym zdarzeniu przybrałem 20 kg. Udało mi się to zredukować, ale nie mogę biegać, nie mogę za dużo chodzić, więc postawiłem na rower – opowiada. W tym roku w Parczewie wygrał pierwsze zawody z cyklu Pucharu Polski. Do przejechania było 528 km. W kolejnych miesiącach planuje skoncentrować się na wyścigach gravelowych, typu Wisła 1200, Warta 800 czy Bałtyk Bike Challenge.

Trenuje 3-4 razy w tygodniu. W dni powszednie przejeżdża 50-70 km, w weekendy zazwyczaj pokonuje dłuższe dystanse. – Trochę czasu na jedno i drugie hobby poświęcam, dlatego dziękuję moim najbliższym za zrozumienie i wsparcie. Mam 7-letnią córkę. Może kiedyś zacznie wędkować, ale nie ma przymusu. Najważniejsze, żeby miała w życiu jakąś pasję, a co to będzie to już drugorzędna kwestia – tłumaczy.

Polub nas na FB

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Krzysztof Kałużny spełnił swoje marzenie. Matchpro Fishing A...

Dzień Matki 2023. Zobaczcie zdjęcia matek z dziećmi z powiatu pleszewskiego. Dzień Matki, czyli życie uplecione z miłości i szczęścia

Dzień Matki 2023. Zobaczcie zdjęcia matek z dziećmi z powiat...

Majówka z BMW 2022 w Dobrzycy. Ryk silników, fantastyczne wozy i motoryzacyjne święto. Tak bawili się pasjonaci tych aut! [ZDJĘCIA]

Majówka z BMW 2022 w Dobrzycy. Ryk silników, fantastyczne wo...

Wojewódzkie Obchody Dnia Strażaka. Historyczna chwila dla pl...

Gmina Pleszew. Pełen atrakcji XII Festyn Rodzinny w Taczanowie Drugim

Wojewódzkie Obchody Dnia Strażaka 2022 w Pleszewie.  Wielkopolscy strażacy słowo dziękuję usłyszeli dziś nie raz

Wojewódzkie Obchody Dnia Strażaka 2022 w Pleszewie. Wielkop...

Pleszew. VII Wielkopolski Rajd Szlakiem Żołnierzy Wyklętych ...

Chocz. Dzień Mamy z Kołem Gospodyń Wiejskich w Choczu i zesp...

Pleszew. Brunetki, blondynki... czyli tenor w opałach. Pleszewska publiczność rozbawiona do łez

Pleszew. Brunetki, blondynki... czyli tenor w opałach. Plesz...

Gmina Gizałki. Rodzinny Rajd Rowerowy i piknik profilaktyczn...

Pleszew. Jubileusz 25-lecia reaktywowania Kurkowego Bractwa Strzeleckiego w Pleszewie

Pleszew. Jubileusz 25-lecia reaktywowania Kurkowego Bractwa ...

Gmina Czermin. Polsko-ukraińska integracja w żegocińskim pał...

Central Poland Open- Turniej rankingowy Polskiej Unii Karate w Pleszewie! Pleszew stolicą światowego karate! Najlepsi  walczą o medale

Central Poland Open- Turniej rankingowy Polskiej Unii Karate...