Gmina Pleszew. Podawał się za pracownika banku, okazał się oszustem. Mieszkanka gminy Pleszew o mały włos straciłaby wszystkie oszczędności!

Damian Cieślak
Damian Cieślak
archiwum nasze miasto - zdjęcie ilustracyjne
Udostępnij:
33-letnia mieszkanka gminy Pleszew o mały włos straciłaby wszystkie oszczędności! Oszuści są coraz sprytniejsi.

Oszustwo "na pracownika banku"

Do 33-letniej mieszkanki gminy Pleszew zadzwonił oszust, podający się za pracownika banku. Mężczyzna zapytał swoją rozmówczynię, czy zawarła kilka minut temu umowę kredytową w jednym z banków. Gdy kobieta zaprzeczyła, rzekomy pracownik, zapytał o to, czy zagubiła dokumenty tożsamości. Ponownie usłyszał odpowiedź przeczącą. Wówczas powiedział, że pewna osoba próbowała wziąć kredyt na jej nazwisko, ale pojawiła się jakaś niezgodność i dzwoni po to, by to wyjaśnić. Następnie kobieta została przełączona do konsultanta, który polecił jej zalogować się do bankowości internetowej. Gdy 33-latka się rozłączyła, ponownie zadzwonił do niej oszust, tym razem podając się za policjanta wydziału do walki z cyberprzestępczością. Poinformował ją, że zna całą sprawę, że takich oszustw jest wiele i są prowadzone postępowania pod nadzorem Prokuratury w Warszawie.

- Po tym telefonie, z kobietą ponownie skontaktował się pracownik banku, który poinformował, że kredyt może być anulowany tylko wówczas, gdy ona sama złoży wniosek o kredyt. Po jego wypełnieniu 33-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszusta - opowiada st. asp. Monika Kołaska, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Pleszewie.

Kobieta powiadomiła policjantów z pleszewskiej komendy, którzy natychmiast polecili zablokowanie konta przez telefon, a następnie wspólnie z pokrzywdzoną udali się do placówki banku, gdzie potwierdzono, że widnieje na jej koncie kredyt. W tym przypadku, na szczęście pokrzywdzona nie straciła swoich oszczędności, ale często zdarza się, że osoby tracą oszczędności całego życia.

Policja ostrzega przed oszustami, którzy dzwonią do przypadkowych osób, podając się za pracowników jednego z banków i apeluje o ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych.

- Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze, jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję, korzystając z numeru alarmowego 112 - przypomina st. asp. Monika Kołaska.

Polub nas na FB

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Pleszew. Sukces Zosi. Uczennica "Dwójki" zwyciężczynią konku...

Gmina Pleszew. Jesienne Targi Rolno-Ogrodnicze w Marszewie p...

Pleszew. 81. akcja oddawania krwi. Ponad 150 osób stawiło si...

Gmina Pleszew. Jesienne Targi Rolno-Ogrodnicze w Marszewie. ...

Gmina Pleszew. Drzwi otwarte w Zespole Szkół Centrum Kształc...

Pleszew. Podziękowali Bogu za dar Rodziny i Życia. Festyn pa...

Nie żyje 7-latek, dwie osoby ranne w szpitalu. Trwa wyjaśnianie okoliczności domowej awantury w Tarnowie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie