I nie chodzi o wyłączanie światła, czy energooszczędne żarówki. Dogadały się wszystkie gminy, powiat oraz miasto, które razem zamierzają razem wystartować w przetargu i kupić energię od firmy, która przedstawi najkorzystniejsze warunki.
- Na razie przecieramy ścieżki i tworzymy grupę zakupową. Firma consultingowa sprawdziła umowy i rachunki w 420 punktach poboru energii w 57 jednostkach podlegających starostwu, miastu oraz gminom - mówił na konferencji w ratuszu burmistrz Marian Adamek. Koordynatorem działań będzie zastępca burmistrza Andrzej Jędruszek. Audyt będzie prowadzony w IV kwartale 2011 roku oraz przez cały rok 2012. Wszystkie gminy i jednostki oddzielnie w ciągu 15 miesięcy zapłacą ok. 4 000 000 złotych. Kiedy się zjednoczą, mogą wynegocjować kwotę o 17 proc. niższą. Jest to w sumie 700 000 zł.
- Oczywiście występujemy razem, ale rachunki (niższe) każda jednostka (urząd, przedszkole, świetlica, szkoła) płaci oddzielnie - mówi Andrzej Jędruszek. Samo MiG Pleszew, która rocznie wydaje 675 000 zł (w tym 317 000 zł na oświetlenie ulic) zaoszczędzi 175 000 zł. W Polsce funkcjonuje 5 dużych dostawców energii i z dużym klientem, a takim będzie skumulowana oferta wszystkich urzędów i jednostek samorządowych w powiecie, inaczej będą negocjować cenę prądu, niż z niewielką gminą.
Więcej w ,,Gazecie Pleszewskiej''
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?