Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Sprawdź jak przygotować na zimę youngtimera, bądź odltimera. Jedną z najważniejszych rzeczy jest usunięcie tzw. lotnej rdzy

Szymon Chwaliszewski
Szymon Chwaliszewski
Wideo
od 16 lat
Deszczowa jesień, a później zima i panujące w tych porach roku warunki na drogach nie sprzyjają klasycznym auto. Co zrobić, by pojazdy mające 30, 40, 50, a może i więcej lat jak najdłużej były sprawne i cieszyły oko? Mamy dla Was mały poradnik.

Wilgoć, brud, błoto, śnieżna chlapa, czy wreszcie sól. Taki miks to jedna z najgorszych rzeczy, którą można zaserwować klasycznemu autu. Owszem, samochody kiedyś miały grubsze blachy i lakiery, jednak pamiętać trzeba, że te wozy mają już często kilkadziesiąt lat. Ich zabezpieczenie antykorozyjne nie jest już tak mocne, jak w momencie, gdy opuszczały fabrykę.

Dlaczego przede wszystkim piszemy o tym, że warto chronić pojazd od tego by zardzewiał? Każdy, kto restaurował klasyka wie, że naprawy blacharsko - lakiernicze nastręczają najwięcej problemów i generują najwięcej kosztów. Nie każdy warsztat blacharsko - lakierniczy chce naprawiać starsze auto. Stąd warto zadbać o to, by kondycja nadwozia i podwozia naszego oldtimera czy youngtimera była jak najlepsza.

Sprawdź jak przygotować na zimę youngtimera, bądź odltimera....

Jeżeli nie zamierzamy nim jeździć zimą warto chociażby dobrze go umyć przed zaparkowaniem na "zimowy sen". Na rynku dostępna jest specjalna chemia, która nie tylko zmyje z nadwozia brud. Pozbędzie się też pyłów z układu hamulcowego, czy smoły, która przykleiła się do nadwozia w sezonie letnim, gdy asfalt był często rozgrzany. Dlaczego to tak ważne? Tego typu naloty potrafią przyspieszyć korozję, albo zniszczyć lakier. Podobnie jak np. ... niezmyte owady, które zostawione na dłuższy czas potrafią "wgryźć się" w strukturę lakieru.

Ważne jest też by odpalać takie auto raz na jakiś czas, żeby płyny eksploatacyjne mogły "przepłynąć" przez silnik. Ponadto wietrzymy wnętrze, żeby nie zapleśniało. Warto zaopatrzyć się w pochłaniacz wilgoci do kabiny. Nie kosztuje dużo, a potrafi naprawdę wiele.

Jeśli myślimy, by klasyka użytkować zimą, warto pomyśleć o woskach, czy powłokach zabezpieczających nadwozie i podwozie samochodu.

Lista rzeczy "jak przygotować klasyka na zimę" może być oczywiście znacznie dłuższa i bardziej szczegółowa. To mały wstęp do tego typu przygody z dbaniem o klasyczną motoryzację.

Zapraszamy do obejrzenia naszego materiału wideo.

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Sprawdź jak przygotować na zimę youngtimera, bądź odltimera. Jedną z najważniejszych rzeczy jest usunięcie tzw. lotnej rdzy - Piła Nasze Miasto

Wróć na pleszew.naszemiasto.pl Nasze Miasto