Sporo swoich zasad dla szkół i przedszkoli przygotował pleszewski samorząd. Wśród nich, m.in. konieczność noszenia maseczek przez uczniów od IV klasy w częściach wspólnych szkół (np. na korytarzach) i prowadzenie zajęć przez nauczycieli w przyłbicach, a także wyznaczenie konkretnych godzin korzystania z biblioteki dla każdej klasy czy większa liczba przerw obiadowych.
Dyrektorzy szkół i przedszkoli będą także zobowiązani do przygotowania procedur, które umożliwią przejście na tryb zdalny bądź hybrydowy w ciągu jednego dnia. Jak wyjaśnia wiceburmistrz Izabela Świątek, będzie to czas przeznaczony m.in. na przekazanie uczniom sprzętu komputerowego do nauki zdalnej. Dlatego też już teraz szkoły zbierają informacje dotyczące zapotrzebowania na taki sprzęt wśród swoich podopiecznych. Ze wszystkimi zasadami uczniowie i rodzice zostaną dokładnie zapoznani 1 września. Tradycyjne rozpoczęcie roku tego dnia nie odbędzie się. Zgodnie z rekomendacjami pleszewskiego samorządu, na razie nie będą też organizowane inne szkolne imprezy: apele, pasowania na uczniów czy festyny.
PLESZEWSKIE REKOMENDACJE DLA SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI:
1. Zamknięcie jednostki dla osób spoza środowiska – wejście za zgodą dyrektora
2. Wskazanie odrębnych wejść do szkoły dla uczniów poszczególnych klas
3. Przydzielenie stałych sal zajęć dla każdej klasy
4. Wskazanie miejsc spędzania przerw śródlekcyjne dla klas (stałych)
5. Zmiany w korzystaniu z szatni szkolnej – wskazane klasy, inne w salach zajęć
6. Wskazanie dni i godzin pracy biblioteki dla konkretnych klas
7. Zwiększenie liczby przerw obiadowych, wykluczenie obecności osób spoza
środowiska szkoły
8. Wykorzystanie, w porozumieniu z zarządcą, wszystkich dostępnych lokali
i pomieszczeń będących w zasobach gminy
9. Ograniczenie liczby dzieci w świetlicy do dojeżdżających i dzieci
pracujących Rodziców
10. Zwiększenie realizacji lekcji „zielonych” na terenie przyszkolnym
11. Współpraca z instytucjami kultury
12. Uzupełnienie danych kontaktowych rodziców o tel. do pracodawcy
13. Zawieszenie uroczystości szkolnych, zgromadzeń, apeli, wycieczek itp.
14. Klasy I SP i najmłodsze grupy przedszkola przychodzą do szkoły/przedszkola
najwcześniej na godz. 8.15 (za wyjątkiem możliwości wskazania
dedykowanego wejścia)
15. Określenie odrębnych stanowisk pracy kadry kierowniczej szkoły.
16. Wskazanie miejsc spędzania czasu przerw i okienek nauczycielom (pokoje
nauczycielskie, kilka miejsc, stałych)
17. Planowanie zebrań z Rodzicami, Rady Pedagogiczne – online, e-dziennik
(lub inne ustalone)
18. Wykorzystanie środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli
19. Rekomendowanie szczepień przeciw grypie dla pracowników jednostek-
refundacji z ZFŚS
20. Nauczanie indywidualne –tylko zdalnie
21. Wprowadzenie, w szkolnych przestrzeniach wspólnych zamkniętych poza
klasą, obowiązku osłaniania twarzy (dorośli oraz dzieci od IV kl.)
22. Wdrażanie przyjętych narzędzi zdalnej edukacji w systemie bieżącym
23. Ustalenie stałej ścieżki komunikacji dyrektora z PSSE
24. Umożliwienie najmu powierzchni szkolnych –wyłącznie po opuszczeniu
budynków przez uczniów
25. Kontynuowanie cotygodniowych spotkań roboczych Burmistrza i Dyrektorów
26. Wskazanie zakładki na stronie szkoły ze wszystkimi inf. dotyczącymi organizacji
pracy i zmian
27. Zorganizowanie przez szkołę dyżuru telefonicznego i elektronicznego
(w dni robocze w godz. 7,00-16,00)
Jak podkreśla burmistrz Arkadiusz Ptak, kolejne miejscowości są cały czas podłączane do internetu szerokopasmowego. Udało się to już m.in. w Rokutowie i Zawadach, czyli miejscowościach najbardziej oddalonych od Pleszewa i będzie miało znaczenie, jeśli szkoły zostaną zmuszone do przejścia w tryb zdalny bądź hybrydowy, czyli taki, kiedy liczba uczniów przebywających w szkołach zostanie ograniczona i większość z nich będzie brać udział w lekcjach naprzemiennie - w szkole i w domu. Pleszewski samorząd założył, że w takiej sytuacji w szkole pozostaną jednak na stałe uczniowie klas I, IV i VIII (a także II i III, jeśli nie zostanie przywrócony dodatkowy zasiłek opiekuńczy). Pozostałe klasy zostaną podzielone na dwie grupy, które zmieniałyby się co tydzień. W przedszkolach pozostać by miały grupy sześciolatków i dzieci obojga pracujących rodziców.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?