Każda z zaplanowanych inwestycji ma poprawić bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. Na terenie Wielkopolski w tym roku realizowane będą zadania polegające na budowie oraz przebudowie skrzyżowań, budowie sygnalizacji świetlnych oraz ścieżki pieszo-rowerowej.
Jedno z zadań dotyczy Pleszewa. - Celem inwestycji jest budowa oświetlenia DK11 w obrębie skrzyżowań z drogą gminną do Baranówka (od km 370+600 do km 371+020) i powiatową do Taczanowa i Nowej Wsi (od km 371+800 do km 372+190) w ciągu drogi krajowej nr 11. Ponadto skrzyżowanie z drogą gminną do Baranówka zostanie wyposażone w wyspy osłaniające lewoskręty oraz znaki aktywne - wyjaśnia Alina Cieślak z poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ponadto na terenie Wielkopolski czekają nas jeszcze następujące inwestycje:
- budowa sygnalizacji świetlnych wraz z elementami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 10 w miejscowościach Grabówno, Pobórka Wielka, Nieżychowo, Kosztowo;
- budowa sygnalizacji świetlnych wzbudzanych wraz z elementami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu DK 11 w miejscowościach Antonin i Słupia pod Kępnem;
- budowa sygnalizacji świetlnej w ciągu DK 25 w miejscowości Zbiersk-Cukrownia;
- budowa sygnalizacji świetlnej wraz z elementami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 11 w miejscowości Kotlin;
- budowa sygnalizacji świetlnej wraz z elementami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu DK 11 w miejscowości Brodowo;
- budowa sygnalizacji świetlnej wraz z elementami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 36 w miejscowości Załęcze (węzeł S5 Rawicz)
- budowa ścieżki pieszo–rowerowej wzdłuż drogi krajowej nr 11 na odcinku Ujście – Nowa Wieś Ujska.
Wszystkie zadania mają zostać zrealizowane w 2020 r.
Minister infrastruktury zatwierdził do realizacji łącznie 16 programów inwestycji dla zadań drogowych o wartości niemal 40 mln zł. Są one związane z rozbudową odcinków dróg i wzmocnieniem ich nawierzchni do przenoszenia obciążeń o nacisku 11,5 t/oś, poprawą bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego przez przebudową skrzyżowań, budową barier ochronnych, chodników, ścieżek pieszo-rowerowych i sygnalizacji świetlnych, poprawą oświetlenia przejść dla pieszych oraz zabezpieczeniem przed nadmiernym hałasem.
POLECAMY RÓWNIEŻ:
R. Trzaskowski o debatach: Dobrze by było gdyby prezydent Duda odpowiadał na pytania, których nie zna
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?