Koleje Mazowieckie wprowadziły nowe zasady dla podróżnych, którzy kupili bilety długookresowe, a z powodu zagrożenia epidemiologicznego nie mogą z nich skorzystać. Dotyczy to zarówno biletów papierowych, jak i tych zakodowanych na Karcie Mazowieckiej.
- Zwroty należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane bilety okresowe ważne na pociągi KM dotyczą następujących przypadków: przy braku potwierdzenia sprzedaży za bilety opłacone kartą płatniczą, w przypadku wniosków przesłanych przez podróżnych elektronicznie oraz w przypadku wniosków dotyczących zwrotów biletów okresowych zakodowanych na Karcie Mazowieckiej. Zasady zostają wprowadzone do odwołania – poinformowała Donata Nowakowska, rzecznik Kolei Mazowieckich.
Nie przegapcie
- Koronawirus sparaliżował życie Warszawy. Odwołane koncerty, biegi, spektakle i targi. To zmieniło się do tej pory
- Kwarantanna domowa - co wolno, a czego nie wolno? Jak zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa?
- Warszawa podzielona na trzy strefy i wojsko na ulicach. To fake newsy
- Warszawiacy nie opuszczają domów. Stolica niczym miasto widmo
W przypadku braku potwierdzenia sprzedaży przewoźnik wymaga dołączenia wyciągu bankowego z informacją o zakupie, na którym widnieje numer karty płatniczej. Osoby, które chcą otrzymać zwrot, a złożą o to wniosek online, muszą załączyć skan biletu. W przypadku biletu papierowego przed wysłaniem kopii trzeba własnoręcznie, w sposób trwały, przekreślić (po przekątnych) pierwszą stronę biletu, a także wykreślić numer dokumentu i dopisanie adnotacji "Zwrot". Przy biletach elektronicznych trzeba podać numer Karty Mazowieckiej.
Wnioski można składać w kasach lub mailowo - pod adresem [email protected].
Podobny system wprowadził również Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Tam jednak sprawa jest nieco prostsza, ponieważ wystarczy wejść na stronę zawieswkm.wtp.waw.pl, podać numer karty, na której zakodowany jest bilet. Można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku.
Biletów w ten sposób nie możemy zwrócić, a zawiesić. Dotyczy to biletów 30- i 90-dniowych, ważnych w dowolnej strefie biletowej, także Biletów Metropolitalnych. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się do Punktu Obsługi Pasażerów, w dowolnie wybranym przez siebie terminie. Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez internet.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?