Jest to kwestia szczególnie ważna dla właścicieli aut z silnikami Diesla, którzy, mając w baku nieodpowiednie paliwo, mogą mieć problemy z rozruchem samochodu.
To, jakie paliwo lejemy do naszych baków, reguluje Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych dla oleju napędowego standardowego. Dokument określa, jaką wartość temperatury zablokowania zimnego filtru (CFPP), a więc wytrącenia się parafiny i unieruchomienia samochodu, powinien mieć olej napędowy sprzedawany w poszczególnych okresach. Zgodnie z rozporządzeniem wartość ta od 16 kwietnia do 30 września powinna wynosić maksymalnie 0 stopni Celsjusza, od 1 marca do 15 kwietnia oraz od 1 października do 15 listopada -15 stopni Celsjusza, a od 16 listopada do końca lutego -20 stopni Celsjusza.
Dokument ten oczywiście nie zakazuje poszczególnym dostawcom oferowania paliwa o lepszych parametrach. Poza tym w badaniach paliw wyróżnia się jeszcze jeden ważny parametr – temperaturę mętnienia. Oczywiście im jest ona niższa tym lepiej. Niestety ministerialne rozporządzenie w żaden sposób go nie normuje.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?