Absolwenci szkół podstawowych poznali już wyniki egzaminu, który pisali na koniec ósmej klasy. W powiecie pleszewskim uczniowie zmagali się z zadaniami z języka polskiego, matematyki oraz języków obcych (angielskiego i niemieckiego).
Z pierwszym z wymienionych przedmiotów najlepiej poradzili sobie uczniowie z gminy Dobrzyca (średnia 58,38%). W Choczu są za to najlepsi w powiecie matematycy (47,39%). Język angielski najmniej kłopotów sprawił młodzieży z Gołuchówa (51,86%), a niemiecki z Pleszewa (41,63%).
Szczegółowe wyniki gmin powiatu pleszewskiego znajdziecie w galerii.
Średnia powiatu pleszewskiego z poszczególnych przedmiotów prezentuje się następująco:
- język polski - 55,68%
- matematyka - 42,88%
- język angielski - 47,09%
- język niemiecki - 35,62%
W każdym przypadku wynik w powiecie pleszewskim jest niższy od średniej województwa wielkopolskiego, gdzie odnotowano następujące rezultaty: 56,90% z języka polskiego, 44,06% z matematyki i 51,52% z języka angielskiego, 39,61% z języka niemieckiego.
Jak czytamy w raporcie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania, interpretowania i przetwarzania danych przedstawionych w tekście i na diagramie oraz ich wykorzystania w sytuacji praktycznej. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniami otwartymi sprawdzającymi znajdowanie określonych informacji w tekście pisanym. Dla uczniów, którzy przystąpili do egzaminu z języka niemieckiego, najłatwiejsze okazały się zadania zamknięte sprawdzające znajomość funkcji językowych.
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego najwięcej problemów sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia językowego sprawdzające znajomość gramatyki języka polskiego. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, w którym uczniowie na podstawie informacji zawartej w zadaniu musieli przedstawić uzasadnienie tezy dotyczącej podanego wielokąta. W przypadku języka angielskiego i niemieckiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadania otwarte sprawdzające znajomość funkcji i środków językowych.
POLECAMY RÓWNIEŻ:
"Spodziewaliśmy się, że będzie duże, ale nie aż tak". W Piekarach Śląskich urodziło się prawie 7-kilogramowe dziecko
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?