Wniosek o dopisanie do spisu wyborców można złożyć drogą elektroniczną. Potrzebny jest do tego albo profil zaufany, albo e-dowód. Trzeba też znać adres, pod którym będzie się przebywać w dniu wyborów.
Na GOV.PL wybierz kartę Meldunek i wybory, a następnie e-usługę „Dopisz się do spisu wyborców”. Kliknij przycisk „Dopisz się do spisu wyborców” i zaloguj się profilem zaufanym lub e-dowodem. Wypełnij wniosek i wskaż powód, dla którego chcesz dopisać się do spisu wyborców. Sprawdź wypełniony formularz i podpisz go elektronicznie profilem zaufanym lub e-dowodem. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę „Mój GOV” i podany we wniosku adres e-mail. Jeśli urzędnik stwierdzi we wniosku braki lub błędy, skontaktuje się z Tobą: telefonicznie, pocztą tradycyjną, e-mailem lub przez skrzynkę „Mój GOV”.
Dopisać się do spisu wyborców można oczywiście także drogą tradycyjną, wypełniając wniosek w Urzędzie Miasta. Wystarczy mieć przy sobie dowód osobisty. Pamiętajmy, że takie dopisanie się do listy wyborców jest ważne tylko w czasie najbliższych wyborów. Jeśli w następnych wyborach, np. prezydenckich, także będziemy chcieli głosować poza miejscem zameldowania, będziemy musieli wypełnić nowy wniosek.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?