- Nieuczciwi przedstawiciele niektórych firm podszywają się pod pracowników znanych operatorów energetycznych, z którymi konsumenci mają już zawarte umowy i pod pozorem podpisania aneksów do umów przejmują ich klientów - ostrzega Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie.
Małgorzata Nadera tłumaczy, że duże firmy energetyczne jak np. Energa, Enea czy Tauron nie zawierają umów za pośrednictwem przedstawicieli handlowych w domach klientów. Zatem osoby pojawiające się w domach z propozycją zmian umowy na dostawę prądu działają z ramienia innych operatorów. Rzecznik apeluje o rozwagę i ostrożność oraz dokładne zapoznanie się z dokumentami, przed ich podpisaniem.
Osoby, które pod wpływem błędu podpisały umowy, mają 14 dni na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyny i ponoszenia konsekwencji. Wystarczy napisać oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub wypełnić dołączony do umowy wzór takiego oświadczenia i wysłać pocztą na adres przedsiębiorcy. Jeżeli natomiast konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie do odstąpienia od umowy, wtedy może to uczynić w ciągu 12 miesięcy od dnia upływu w/w terminu 14-dniowego.
Konsumenci poszukujący pomocy w swoich indywidualnych sprawach mogą kontaktować się z:
- Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Pleszewie tel. 62 7429 687, e-mail: [email protected]
- Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Urzędem Regulacji Energetyki.
- Bezpłatne porady udzielane są także przez prawników pod nr tel. 801 440 220 oraz drogą elektroniczną pod adresem [email protected]
Materiał partnera zewnętrznego NBP
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?