Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Szkolne Podchody Matematyczne", czyli Zespół Szkół w Choczu realizuje projekt "mPotęga"

Damian Cieśkak
Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Choczu otrzymały dofinansowanie na realizację w bieżącym roku szkolnym matematycznych projektów. Placówka znalazła się w gronie 209 szkół, które zostały zakwalifikowane do programu "mPotęga". Projekt dofinansowuje Fundacja mBanku.

Odpowiedzialnymi za realizację projektów "3...2...1... Myślę, Liczę, Tworzę" (szkoła podstawowa) i "Alfa i Omega - Klub Matematycznego Myślenia" (gimnazjum) są nauczyciele matematyki: Anna Klauza, Ewa Jagielska i Mariusz Wróblewski. Ta trójka przygotowała również złożone przez szkołę i pozytywnie rozpatrzone wnioski.

- Swymi działaniami chcemy pokazać, że zależy nam na ciekawym i efektywnym uczeniu matematyki oraz, że ten przedmiot można zrozumieć i polubić - mówi Mariusz Wróblewski. W ramach projektu zostały utworzone dwie grupy. Pierwsza liczy 16 uczniów z klas 4-6 szkoły podstawowej. W skład drugiej wchodzi 18 gimnazjalistów. Każda klasa ma swoich reprezentantów.

Inauguracyjne spotkanie pierwszej grupy odbyło się 15 września. Po części integracyjnej uczniowie zajęli się, m. in. przygotowaniem materiałów dotyczących tabliczki mnożenia oraz wstępnym scenariuszem klasowych podchodów. Wypracowane koncepcje wykorzystano 6 dni później podczas zebrań z rodzicami. Uczniowie przygotowali specjalne stanowiska egzaminacyjne. Sami na chwilę zamienili się w nauczycieli, którzy przepytywali rodziców z umiejętności mnożenia i dzielenia. Bezbłędne odpowiedzi nagradzano medalem Eksperta Tabliczki Mnożenia. Taką samą nagrodę otrzymali uczniowie Zespół Szkół, którzy rozwiązali poprawnie krótki test 30 września. "Mały" egzamin został przeprowadzony z okazji VI Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. - Była to świetna zabawa zarówno dla dzieci, jak i rodziców, która stanowiła okazję do przypomnienia i utrwalenia pamięciowego mnożenia i dzielenia - podkreśla Anna Klauza.

5 października grupy projektowe przeprowadziły "Szkolne Podchody Matematyczne”. Każda klasa miała za zadanie dotrzeć do odpowiedniej sali w szkole na podstawie rymowanych wskazówek. Uczniowie rozwiązywali krótkie zadania testowe, łamigłówki, układali tangramy i figury przestrzenne. Największą atrakcją dla uczestników podchodów były zmagania na sali gimnastycznej. Najwięcej punktów zdobyły klasy: VIa (szkoła podstawowa) i IIIa (gimnazjum). Na zwycięzców czekają nagrody niespodzianki.

Projekt będzie trwał do połowy grudnia. U jego podstaw leży potrzeba kształcenia umiejętności matematycznych u młodego pokolenia poprzez inspirowanie nauczycieli, rodziców, pasjonatów matematyki do poszukiwania kreatywnych sposobów poznawania przez dzieci i młodzież świata liczb.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pleszew.naszemiasto.pl Nasze Miasto