Odpowiedzialnymi za realizację projektów "3...2...1... Myślę, Liczę, Tworzę" (szkoła podstawowa) i "Alfa i Omega - Klub Matematycznego Myślenia" (gimnazjum) są nauczyciele matematyki: Anna Klauza, Ewa Jagielska i Mariusz Wróblewski. Ta trójka przygotowała również złożone przez szkołę i pozytywnie rozpatrzone wnioski.
- Swymi działaniami chcemy pokazać, że zależy nam na ciekawym i efektywnym uczeniu matematyki oraz, że ten przedmiot można zrozumieć i polubić - mówi Mariusz Wróblewski. W ramach projektu zostały utworzone dwie grupy. Pierwsza liczy 16 uczniów z klas 4-6 szkoły podstawowej. W skład drugiej wchodzi 18 gimnazjalistów. Każda klasa ma swoich reprezentantów.
Inauguracyjne spotkanie pierwszej grupy odbyło się 15 września. Po części integracyjnej uczniowie zajęli się, m. in. przygotowaniem materiałów dotyczących tabliczki mnożenia oraz wstępnym scenariuszem klasowych podchodów. Wypracowane koncepcje wykorzystano 6 dni później podczas zebrań z rodzicami. Uczniowie przygotowali specjalne stanowiska egzaminacyjne. Sami na chwilę zamienili się w nauczycieli, którzy przepytywali rodziców z umiejętności mnożenia i dzielenia. Bezbłędne odpowiedzi nagradzano medalem Eksperta Tabliczki Mnożenia. Taką samą nagrodę otrzymali uczniowie Zespół Szkół, którzy rozwiązali poprawnie krótki test 30 września. "Mały" egzamin został przeprowadzony z okazji VI Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. - Była to świetna zabawa zarówno dla dzieci, jak i rodziców, która stanowiła okazję do przypomnienia i utrwalenia pamięciowego mnożenia i dzielenia - podkreśla Anna Klauza.
5 października grupy projektowe przeprowadziły "Szkolne Podchody Matematyczne”. Każda klasa miała za zadanie dotrzeć do odpowiedniej sali w szkole na podstawie rymowanych wskazówek. Uczniowie rozwiązywali krótkie zadania testowe, łamigłówki, układali tangramy i figury przestrzenne. Największą atrakcją dla uczestników podchodów były zmagania na sali gimnastycznej. Najwięcej punktów zdobyły klasy: VIa (szkoła podstawowa) i IIIa (gimnazjum). Na zwycięzców czekają nagrody niespodzianki.
Projekt będzie trwał do połowy grudnia. U jego podstaw leży potrzeba kształcenia umiejętności matematycznych u młodego pokolenia poprzez inspirowanie nauczycieli, rodziców, pasjonatów matematyki do poszukiwania kreatywnych sposobów poznawania przez dzieci i młodzież świata liczb.
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?