Superszybki pociąg do stolicy i Centralnego Portu Lotniczego pojedzie przez Pleszew?

red
Pleszew na nowej linii kolejowej do Centralnego Portu Lotniczego... Brzmi abstrakcyjnie? Nic bardziej mylnego... Do 10 marca trwają ogólnopolskie konsultacje społeczne na temat tzw. Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji CPK oraz przebiegów korytarzy kolejowych. W Programie Kolejowym CPK Pleszew znalazł się w tzw. korytarzu nr 9 na nowej linii kolejowej 85 z Warszawy i CPK przez Łódź - Kalisz - Poznań.

Wśród planowanych inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego znajdują się nie tylko nowoczesne lotnisko przesiadkowe dla Polski i Europy Środkowo-Wschodniej, ale także infrastruktura drogowa i sieć nowych linii kolejowych (w tym odcinki o standardzie Kolei Dużych Prędkości), mających połączyć Warszawę i CPK z większością największych miast Polski w czasie jazdy nie dłuższym niż 2 - 2,5 godziny.

Spółka Centralny Port Komunikacyjny zaprezentowała niedawno projekt „Strategicznego Studium Lokalizacyjne Inwestycji CPK”. Jednym z istotnych części projektu jest Program Kolejowy, który zakłada budowę ponad 1.600 km nowych linii kolejowych na 12 szlakach, z których 10 podstawowych to tzw. „szprychy” łączące poszczególne regiony kraju z lotniskiem centralnym „Solidarność” między Warszawą i Łodzią oraz samą stolicą Polski.

Każda z 10 „szprych” prowadzących do CPK składać się będzie zarówno z nowych odcinków torów, jak również z istniejącej, ale zmodernizowanej infrastruktury. Za budowę nowych linii będzie odpowiadać spółka CPK Centralny Port Komunikacyjny, a za modernizację istniejących torowisk - PKP Polskie Linie Kolejowe.

Wewnątrz każdego z korytarzy kolejowych istnieją różne warianty przebiegu danej linii. Mają one charakter orientacyjny. Ostateczny przebieg dla każdej z nich będzie zależał m.in. od wyników konsultacji społecznych, badań środowiskowych i szczegółowych uwarunkowań terenowych i technicznych.

- Co ważne dla Powiatu Pleszewskiego i jego mieszkańców? Plany korytarza nr 9 przewidują nową linię kolejową 85 z kierunku Warszawy i CPK przez Łódź - Sieradz - Kalisz - Pleszew - Jarocin do Poznania - informuje Tomasz Wojtala, rzecznik Starostwa Powiatowego w Pleszewie i dodaje, że Korytarz kolejowy 9 stanowi połączenie CPK i Warszawy z ważnymi ośrodkami Polski zachodniej. Autorzy projektu zakładają, że efektem budowy nowej linii 85 z Warszawy i CPK do Poznania będzie włączenie Centralnego Portu Komunikacyjnego w system transportu kolejowego. Istotnie skróci się czas jazdy pociągiem na trasach pomiędzy Warszawą, Łodzią i Poznaniem, a ponadto Wrocławiem dzięki nowym liniom 86 i 87.

CPK zachęca do składania uwag i wniosków do projektu dokumentu „Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego”.Konsultacje rozpoczęły się 10 lutego 2020 r. a zakończą 10 marca 2020 r.

Trzecia fala - ważne zmiany

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
13 lutego, 14:26, GG:

No i co z tego? W Pleszewie nie będzie się zatrzymywać.

Jak dojechać do dworca w Pleszewie,autobusy się nie zatrzymują przy stacji,bo starosta nie załatwił spraw związanych z gruntem pod przystanek.Nie można i nie ma problemu, dla starosty oczywiscie.Do dworca w Pleszewie z walizką na plecach.

G
GG

No i co z tego? W Pleszewie nie będzie się zatrzymywać.

Dodaj ogłoszenie