Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Promocja gospodarcza się opłaci

Monika Kaczyńska
Monika Kaczyńska
W organizowanej przez samorządy promocji gospodarczej mogą brać udział lokalne przedsiębiorstwa
W organizowanej przez samorządy promocji gospodarczej mogą brać udział lokalne przedsiębiorstwa Waldemar Wylegalski
Samorządy, które chcą uczestniczyć w budowaniu Marki Wielkopolski mogą liczyć na dofinansowanie swoich działań z funduszy unijnych.

Wielkopolska jest regionem, który może poszczycić się wyjątkowo prężną gospodarką. Jednak aby sprostać rosnącej konkurencji potrzebuje również promocji. Dzięki unijnemu wsparciu możliwe jest prowadzenie jej na szerszą skalę.

W obecnie ogłoszonym konkursie w ramach WRPO na projekty z zakresu promocji gospodarczej regionu do podziału jest 15 milionów złotych.

Ważna przedsiębiorczość

- W tym konkursie mogą składać projekty jednostki samorządu terytorialnego, ich jednostki organizacyjne i związki - mówi Joanna Niewiadomska-Wielgus, zastępca dyrektora Departamentu Wdrażania Programu Regionalnego. -Wcześniej podobny konkurs był adresowany do przedsiębiorców. Na preferencje mogą liczyć projekty dotyczące inteligentnych regionalnych specjalizacji. Zakres projektów promocyjnych jest bardzo szeroki. Czy będą to prezentacje targowe, czy analizy rynków, czy jeszcze inne działania zależy tylko od pomysłowości beneficjentów - dodaje.

Beneficjentami dotacji przyznawanych w tym konkursie są samorządy, ale na przykład w prezentacjach targowych mogą brać udział lokalni przedsiębiorcy.
- Wspieranie przedsiębiorców to jednocześnie wspieranie przedsiębiorczości, a to z kolei jeden z najważniejszych współczesnych nośników zdobywania przewagi konkurencyjnej. Jest to opłacalne dla wszystkich - mówi prof. Waldemar Budner z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. - Beneficjentem tych korzyści jest samorząd, bo przedsiębiorstwa rozwijając się płacą większe podatki, które później są wydatkowane na różne cele. Pośrednio korzysta zatem również społeczność. Ponadto przedsiębiorcy tworzą dodatkowe miejsca pracy, a to kolejny czynnik stymulujący rozwój lokalny. Wokół dużej, prężnej firmy tworzy się infrastruktura - dodaje.

Profesor podkreśla też niematerialne wartości - takie jak np. atrakcyjny wizerunek czy reputacja gminy, które są również skutkiem jej działań promocyjnych. - Przekonanie o panującym doskonałym klimacie dla #biznesu trudno przecenić - stwierdza. - Wspieranie najbardziej przedsiębiorczych z pewnością opłaca się wszystkim.

Dotacje na promocję gospodarczą

Wnioski o dofinansowanie projektów należy wypełnić on-line i wysłać w formie elektronicznej w Lokalnym Systemie Informatycznym do obsługi Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014- 2020 (lsi.wielkopolskie.pl) do 30 września 2019 do godziny 15.30.
W ciągu pięciu dni od złożenia wniosku elektronicznie należy przesłać jego wersję papierową na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
Departament Wdrażania Programu Regionalnego
al. Niepodległości 34
61-714 Poznań
Dokumentacją można też złożyć osobiście w godzinach od 7.30 do 15.30

obrazek
obrazek
www.wrpo.wielkopolskie.pl
Linki do profili społecznościowych WRPO 2014+:



emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielkopolskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto