Pleszew chce przyłączyć do 20 polskich miast, które utworzyły Budżet Obywatelski. Znaczy to, że mieszkańcy miasta i gminy mogą zadecydować o tym, na jakie zadanie (zadania) chce przeznaczyć kwotę wydzieloną przez Radę Miejską. Wysokość kwoty będzie znana w maju.
Do 24 marca można składać swoje uwagi do regulaminu tworzenia BO. Zgodnie z nim na kwestionariuszach, które będą do pobrania w Biurze Obsługi Interesanta lub na stronie internetowej UMiG Pleszew, można będzie składać swoje propozycje na realizację zadania. Propozycje mogą składać mieszkańcy lub organizacje czy stowarzyszenia. Zadanie musi być w kompetencjach gminy.
O tym, czy zadanie leży w kompetencjach gminy, można się dowiedzieć pisząc maila do rzeczniczki UMiG Pleszew Anny Bogacz, lub dzwoniąc do niej( 62 7428 304 - dop. red.)
mówił na konferencji prasowej burmistrz Marian Adamek.
25 marca w ratuszu odbędzie się spotkanie z ekspertem ds. BO z Poznania, który wyjaśni wątpliwości.
27 marca rada Miejska podejmie stosowne uchwały. Potem zacznie się zgłaszanie propozycji do realizacji w ramach BO.
Listy zadań zweryfikowanych przez pracowników urzędu trafią do komisji, która przygotuje listę propozycji do głosowania.
Lista zadań przyjętych do głosowania oraz zadań odrzuconych (z uzasadnieniem) znajdzie się na stronie UMiG Pleszew i na tablicy ogłoszeń w ratuszu.
Zatwierdzenie zadań nastąpi w głosowaniu powszechnym. Głosują osoby pełnoletnie
tłumaczył wiceburmistrz Arkadiusz Ptak.
Głosowanie (poprzez wypełnienie karty do głosowania pobranej ze strony UMiG) będą się odbywać we wrześniu i II tura w październiku.
Wyniki ustali powołana przez burmistrza Komisja.
9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?