Pleszew nie dla CPK i Kolei Dużych Prędkości
Cztery zespoły powołane przez władze miasta do analizy poszczególnych wariantów budowy Kolei Dużych Prędkości w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego "Solidarność" przedstawiły na jednej z ostatnich sesji Rady Miejskiej efekt kilkutygodniowych prac. Okazuje się, że to czego nie potrafili zrobić przedstawiciele projektanta oraz CPK zrobili za nich radni, sołtysi oraz sami mieszkańcy. Wyniki raportu są zatrważające!
Kolej Dużych Prędkości w Pleszewie. Wyniki analiz czterech zespołów w sprawie wyburzeń
Nad raportem pracowały cztery zespoły robocze, które odpowiadały za każdy z wariantów przedstawionych przez CPK i projektanta. Analizy odbywały się przy współpracy z sołtysami, mieszkańcami poszczególnych miejscowości, w których Kolej Dużych Prędkości "uderza" najmocniej oraz z urzędnikami z ratusza. Pracownicy magistratu pomagali w wyliczeniach, aby poza możliwą liczbą wyburzeń domów i innych nieruchomości sprawdzano też straty podatkowe dla Miasta i Gminy Pleszew. Na czele czterech zespołów stanęli:
- - radna Renata Garsztka - wariant I
- - radna Kinga Melka - wariant II
- - radny Karol Szehyński - wariant III
- - radny Piotr Kusiakiewicz i Dariusz Dryjański - wariant IV
- Planowana kolej przechodzi przez całe życie ludzi. To jest nie do przyjęcia - komentowała wariant pierwszy radna Renata Garsztka.
- Niszczone jest praktycznie samo centrum Kowalewa. Przy ustaleniu tych linii ktoś potraktował Pleszew jakby go w ogólnie nie było - zauważył gorzko Karol Szehyński.
- Kiedy podliczyliśmy liczbę ewentualnych wyburzeń pod Kolej Dużych Prędkości musiałem poprosić żonę o herbatę uspokajającą. To mi się nie mieście w głowie, ile będzie tragedii ludzkich. Rozmawiałem z niektórymi mieszkańcami, ludzie mieszkają tam od dziada, pradziada. Sowina ma 900 lat, i tak naprawdę przestanie istnieć. CPK nie wzięło pod uwagę, że mamy zespół pałacowy w Taczanowie, że ma być tu hotel. I mimo to wariant przechodzi blisko niego. Musimy naciskać, by stworzyć całkiem inny wariant. Był już zresztą jeden procedowany kiedyś, ale nie został ujęty w aktualnych planach - podkreślał Piotr Kusiakiewicz.
Pleszew nie dla Kolei Dużych Prędkości. Znamy liczbę planowanych wyburzeń!
WARIANT I - BUDOWY KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI W RAMACH CPK - Ile wyburzeń?
- Liczba nieruchomości, przez które przechodzi linia kolejowa: 85
- Liczba nieruchomości z budynkami, przez które przechodzi linia kolejowa: 42
- Liczba osób zameldowanych w nieruchomościach: 150
- Łączne zobowiązania podatkowe: 1 mln 842 tys. 573 zł (podatek od nieruchomości, od gruntów i leśny)
WARIANT II - BUDOWY KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI W RAMACH CPK - Ile wyburzeń?
- Liczba nieruchomości, przez które przechodzi linia kolejowa: 117
- Liczba nieruchomości z budynkami, przez które przechodzi linia kolejowa: 57
- Liczba osób zameldowanych w nieruchomościach: 420
- Łączne zobowiązania podatkowe: 74 tys. 159 zł (podatek od nieruchomości, od gruntów i leśny)
WARIANT III - BUDOWY KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI W RAMACH CPK - Ile wyburzeń?
- Liczba nieruchomości, przez które przechodzi linia kolejowa: 50
- Liczba nieruchomości z budynkami, przez które przechodzi linia kolejowa: 38
- Liczba osób zameldowanych w nieruchomościach: 206
- Łączne zobowiązania podatkowe: 34 tys. 479 zł (podatek od nieruchomości, od gruntów i leśny)
WARIANT IV - BUDOWY KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI W RAMACH CPK - Ile wyburzeń?
- Liczba nieruchomości, przez które przechodzi linia kolejowa: 38
- Liczba nieruchomości z budynkami, przez które przechodzi linia kolejowa: 30
- Liczba osób zameldowanych w nieruchomościach: 124
- Łączne zobowiązania podatkowe: 22 tys. 164 zł (podatek od nieruchomości, od gruntów i leśny)
Polub nas na FB
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?