Inwestycja pochłonęła łącznie ponad 14 mln złotych, w tym unijne dofinansowanie w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 wyniosło ponad 12 mln złotych. Wszystkie prace zakończyły się 19 listopada. Początek obwodnicy Obornik stanowi rondo na skrzyżowaniu z ulicą Czarnkowską (DW 178) , a koniec – rondo na skrzyżowaniu z ul. 11 Listopada w ciągu drogi krajowej nr 11.
Podstawowy zakres inwestycji obejmował:
- budowę nowej drogi o długości 1,2 km,
- budowę nowego mostu na rzece Wełna,
- budowę wiaduktu wzdłuż ulicy Staszica,
- przebudowę i budowę skrzyżowań,
- budowę chodników,
- budowę ścieżek pieszo-rowerowych,
- kanalizacji deszczowej,
- budowę ekranów akustycznych,
- ustawienie barier ochronnych
- Na otwarcie tzw. małej obwodnicy mieszkańcy Obornik czekali 30 lat, bowiem pierwsze pomysły zagospodarowania byłego torowiska pojawiły się właśnie w latach dziwię dziesiątych. Nowa droga to także przyszłe zmiany w ruchu miejskim – mówi burmistrz Obornik Tomasz Szrama. Ta droga bowiem ma zmniejszyć ruch ciężkich samochodów w centrum miasta. W planach mamy przywrócenie ruchu dwukierunkowego na ul. Powstańców. Te zmiany w oczekiwaniu na dużą obwodnicę maja choć w części usprawnić ruch w mieście i mam nadzieję ze tak się stanie - dodaje Szrama
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?