Kosz będzie promował markę "Kompaktowy Pleszew"
O szczegółach współpracy podczas środowej konferencji prasowej opowiadali burmistrz Miasta i Gminy Pleszew Arkadiusz Ptak oraz prezes klubu Maciej Jaworski. - Od jakiegoś czasu wdrażamy koncepcję miasta kompaktowego. To nie jest idea związana tylko z funkcjonowaniem Pleszewa, ale również element promocyjny. Połączyliśmy siły z klubem. Kosz rozgrywa mecze w różnych częściach kraju, a nam zależało na tym, żeby wyjść z tym hasłem na zewnątrz - opowiada gospodarz Pleszewa.
Od trzech tygodni oficjalna nazwa drugoligowego klubu to KS Kosz Kompaktowy Pleszew. Drużyna prowadzona przez Alana Urbaniaka bardzo dobrze rozpoczęła kampanię 2021/22. Po sześciu meczach może pochwalić się kompletem zwycięstwem. W sezonie zasadniczym zespół odwiedza miasta z południowo-zachodniej części kraju. Często gości we Wrocławiu. Rozgrywa mecze w Zielonej Górze, Nysie czy Jeleniej Górze. W fazie play off klub podróżuje już po całym kraju. W tym roku zawitał choćby do Lublina. Drużyna młodzieżowa rywalizuje z kolei m.in. z ekipą z Poznania.
- Podchodzimy do takich działań na zasadzie win-win. Obie strony na tym skorzystają. Miasto będzie miało promocję w dużych ośrodkach, a my dzięki tej współpracy będziemy mogli nawiązać współpracę z większymi firmami, których właściciele w rozmowach często pytają o kooperację z władzami Pleszewa - mówi Maciej Jaworski.
Logo marki "Kompaktowy Pleszew" pojawia się przy materiałach publikowanych w mediach społecznościowych klubu. Kosz prowadzi transmisje online ze swoich domowych meczów. W przerwach będą puszczane spoty reklamujące miasto. - Mamy sygnały, że te spotkania oglądane są nie tylko w wielu miastach Polski, ale również w Islandii czy USA. Tam również żyją pleszewianie, kibice naszego klubu, którzy później na miejscu starają się promować rodzinne miasto - tłumaczy Maciej Jaworski.
Kosz cały czas się rozwija
W składzie drugoligowej drużyny znajdują się nie tylko zawodnicy z Pleszewa, ale również gracze z Ostrowa Wlkp., Inowrocławia czy Prudnika. - Oni szukali dla siebie wyzwania sportowego, ale podoba im się, że tutaj jest wszędzie blisko. W ich rodzinnych miastach te odległości są znacznie większe, więc nam w klubie idea kompaktowego Pleszewa bardzo się spodobała - podkreśla prezes Kosza.
Pleszewski samorząd jest największym sponsorem klubu. Kosz corocznie otrzymuje dotację w kwocie 110 tys. zł. Kadra zespołu budowana jest w sposób ewolucyjny. Między sezonami przychodzą zawodnicy, którzy mają sprawić, że drużyna, ale i cała organizacja zrobi krok do przodu. W dwóch ekipach młodzieżowych trenuje około 40 młodych adeptów koszykówki. Klub nawiązuje współpracę z ośrodkami akademickimi. Zawarł już umowę z Akademią Kaliską, na mocy której studenci kierunku zarządzenie sportem mogą odbywać staże w naszym klubie. Teraz zarząd prowadzi rozmowy z Wyższą Szkołą Wymiaru Sprawiedliwości w Kaliszu. - Mamy coraz lepszy produkt, coraz lepszą drużynę. Nie brakuje nam pomysłów. Staramy się rozwijać klub i zrobimy wszystko, żeby jak najlepiej promować markę "Kompaktowy Pleszew" - podkreśla Maciej Jaworski.
Najbliższa okazja, aby zobaczyć w akcji KS Kosz Kompaktowy Pleszew w domowym pojedynku nadarzy się 13 listopada. O 17.00 w hali "Jedynki" drużyna Alana Urbaniaka zmierzy się z Pogonią Prudnik.
Polub nas na FB
ZOBACZ RÓWNIEŻ
Łosie zablokowały ruch w Anchorage
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?