CPK w Pleszewie. Co dalej z budową Kolei Dużej Prędkości
Budowa Kolei Dużej Prędkości w ramach Centralnego Portu Lotniczego i linii kolejowej Sieradz - Kalisz - Pleszew - Poznań budzi wśród mieszkańców wiele emocji. W grudniu poznaliśmy nowy wariant przebiegu trasy kolejowej, który jest swoistą mieszanką zaproponowanych wcześniej przez przedstawicieli CPK. W ten sposób powstał wariant W9.
- Spółka CPK wprowadziła do analiz Etapu II STEŚ wariant hybrydowy oznaczony dla uniknięcia niejasności nowym symbolem W9, który jest kompilacją przebiegu wariantu W1 do rejonu Kalisza, W3 od Kalisza do Kotlina i W2 od Kotlina do Poznania – relacjonowali wówczas przedstawiciele spółki CPK.
Wariant W9 mimo "wyjścia" kolei z centrum Pleszewa nadal w pełni nie jest do zaakceptowania przez mieszkańców i władze Pleszewa.
- Jest lepiej, bo odrzucono najgorsze z możliwych rozwiązań czyli linia przez centrum Plesewa. Ale nie jest idealnie. Jako władze MiG Pleszew nadal postulujemy o przywrócenie do konsultowania wariantu, który był nam przedstawiony na samym początku, a odrzucony przez CPK – podkreślał burmistrz Arkadiusz Ptak.
Będzie nowy wariant dla Pleszewa?
Poseł Piotr Kaleta oraz Tomasz Ławniczak z Prawa i Sprawiedliwości podczas konferencji prasowej zorganizowanej w siedzibie biura PiS w Pleszewie, podkreślali, że cały czas trwają prace nad opracowaniem nowego, jeszcze innego niż przedstawiony w grudniu wariant - W9, który w dużej mierze ma dotyczyć Miasta i Gminy Pleszew.
- Sprawa CPK nie dotyczy tylko Pleszewa. Chcę jednak zaznaczyć, że wcześniejsze spotkania nie były stricte konsultacjami – tylko – prekonsultacjami. Minister Horała wystąpił z inicjatywą, by w ogóle temat zacząć wywoływać, żeby pozyskać już informacje od mieszkańców, jak odnoszą się do przedstawionych wariantów –mówił w pleszewskiej siedzibie Prawa i Sprawiedliwości poseł Piotr Kaleta.
Przedstawione do tej pory przez przedstawicieli CPK warianty nie zamykają drogi do zmian i jak zapowiada poseł Kaleta jest szansa, że będzie to również dotyczyło Pleszewa.
– Powstał niedawno wariant W9, który zdecydowanie się różni jeśli chodzi o wejście i wyjście z Kalisza. I wiem, że opracowywany jest obecnie zupełnie inny wariant dla Pleszewa – komentuje poseł PiS, Piotr Kaleta
CPK w Pleszewie. Sprawa cały czas jest otwarta
Poseł Tomasz Ławniczak i Piotr Kaleta podkreślał w rozmowie z dziennikarzami, że sprawa cały czas jest otwarta, a konkretne rozmowy mają zacząć się w marcu.
– Wówczas będziemy mówić dopiero o konsultacjach. Wcześniejsze spotkania miały na celu poznać opinię społeczeństwa, by iść w sugerowanym kierunku. Obydwiema rękami podpisuję się pod tym, by projekt ten był zrealizowany, ale też obiema rękami podpisuję się pod tym, by było to z jak najmniejszą szkodą dla mieszkańców. Pracować można jednak dopiero w momencie, gdy będą opracowane już warianty inwestorskie. Boli nas, że tak potrzebna Polsce inwestycja jest w ten sposób przedstawiana przez opozycję. Opozycja jednak przestrzeliła – twierdzi poseł PiS.
Pod budową Kolei Dużej Prędkości podpisuje się również Leszek Bierła, przewodniczący powiatowych struktur Prawa i Sprawiedliwości w powiecie pleszewski.
- Nasi pradziadowie nie chcieli kolei przechodzącej przez Pleszew. To był błąd, nie możemy się zachowywać jak nasi pradziadowie. Do każdej nowości infrastrukturalnej trzeba podejść rozsądnie. I rząd z pewnością też do tej inwestycji tak podejdzie. Nie będzie dochodzić do niepotrzebnych wyburzeń, które wiążą się z wykupami – zaznacza Leszek Bierła.
Polub nas na FB
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?