Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dobry start. Można już składać wnioski, by otrzymać pieniądze na szkolną wyprawkę

OPRAC.: Redakcja
W tym roku także rodzice dzieci uczących się mogą skorzystać z pomocy finansowej na zakup wyprawki. Dziś (1 lipca) ruszył nabór elektronicznych wniosków.

Już od dziś -1 lipca można składać wnioski w formie elektronicznej. Miesiąc później, od 1 sierpnia przyjmowane będą tradycyjne, papierowe wnioski.

- Wnioski składane drogą elektroniczną – od dnia 1 lipca danego roku do dnia 30 listopada danego roku. Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start w formie papierowej przyjmowane są od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada danego roku - informuje Justyna Zawieja, dyrektor MGOPS w Pleszewie.

Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz jego wypłata następuje w terminie 2 miesięcy licząc od dnia złożenia wniosku z prawidłowo wypełnionymi dokumentami.

Pamiętajmy, że jeśli złożymy wniosek w lipcu lub sierpniu, pieniądze dostaniemy najpóźniej do końca września. Jeśli natomiast przekroczymy ustawowy termin 30 listopada, nasz wniosek nie zostanie rozpatrzony.

Dla kogo 300+?

Wnioski na świadczenie „Dobry start” można składać również na dzieci uczące się w szkole policealnej oraz szkołach dla dorosłych z uwzględnieniem wieku dziecka tj odpowiednio:

- przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
- przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

a także w przypadku:

- ukończenia 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20. rok życia;
- ukończenia 24. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24. rok życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

Zmiany nie dotyczą studentów.

Wnioski papierowe należy składać osobiście w swoim ośrodku pomocy społecznej lub drogą pocztową. Wnioski elektroniczne - za pomocą bankowości elektronicznej, portal Emp@tia Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (https://empatia.mpips.gov.pl/) oraz PUE ZUS

od 7 lat
Wideo

echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pleszew.naszemiasto.pl Nasze Miasto