PKP: Kupujesz bilet przez internet? Możesz zapłacić podwójnie

Pasażerowie kupujący bilety na pociąg w internecie może czekać bardzo nieprzyjemna niespodzianka.

Polregio i Koleje Wielkopolskie w zasadzie respektują bilety miesięczne kupione u jednego albo drugiego przewoźnika. W zasadzie, bo tylko te kupione w wersji papierowej. Z internetowym biletem pojawia się problem. Czytelniczka "Głosu Wielkopolskiego" określa go jako „absurd”.
- Okazuje się, że Koleje Wielkopolskie nie respektują biletów miesięcznych zakupionych przez internet ze strony Polregio - powiadomiła naszą redakcję pani Anna. Podobnie sprawa ma się, jeśli zakupimy bilety odwrotnie.

Nasza czytelniczka bilety miesięczne kupuje od lat, w różny sposób. U konduktora, w kasie na Dworcu Głównym w Poznaniu, w biletomacie, a wreszcie przez internet - na stronie KW bądź Polregio. Ostatni bilet kupiła właśnie przez portal drugiego z przewoźników, bo strona internetowa KW akurat nie działała, a jej samej bardziej odpowiadał pociąg obsługiwany przez Polregio. Do momentu, aż nie zaczął się spóźniać nawet o 45 minut. Wtedy musiała przesiąść się w pociąg KW. Tu powstał problem, ponieważ pani Anna doczytała, że bilet kupiony przez internet nie będzie u tego przewoźnika respektowany.

Zobacz też: Pociąg przepołowił osobówkę

(Źródło: TVN24)

Zwykle kierowała się tym, co obie strony dużymi literami piszą na swoich stronach internetowych, czyli że honorują bilety miesięczne od drugiego przewoźnika. Doczytała jednak, że wyjątkiem są te zakupione przez internet.
- W czwartek musiałam pomimo ważnego jeszcze pół miesiąca biletu miesięcznego kupić bilet jednorazowy, ponieważ w innym wypadku dostałabym mandat, bo bilet był „nieważny” - relacjonuje pani Anna. I dodaje, że jedną możliwością, żeby nie płacić podwójnie jest kupienie biletu w kasie.
- Problem w tym, że dojeżdżam z Lubonia, gdzie nie ma kasy, ani biletomatu, a nie zawsze człowiek ma przy sobie (w moim przypadku) 99 zł by kupić bilet u konduktora. A kartą płacić w pociągach nie można. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zakup biletu przez internet w domu - wyjaśnia czytelniczka.

Słowa pani Anny potwierdzają przedstawiciele kolei. - Bilet zakupiony w okienku kasowym jest honorowany w pociągach obu przewoźników, ponieważ we wszystkich kasach funkcjonuje ten sam system sprzedaży. Inaczej jest w przypadku systemów internetowych. Bilet elektroniczny zakupiony w systemie danego przewoźnika obowiązuje w pociągu obsługiwanym przez spółkę administrującą system - wyjaśnia Anna Grzesik, rzecznik prasowy poznańskiego oddziału Polregio. Przewozy Regionalne wystąpiły z wnioskiem o ujednolicenie oferty internetowej w Wielkopolsce. W kilku innych miejscach firma honoruje już bilety elektroniczne z innymi przewoźnikami.

Problem w zabezpieczeniach
Bile kupowane w kasie, biletomacie i u konduktora łączy jedno - specjalny papier. - On jest zabezpieczony, widzimy, że bilet nie jest fałszywy. A bilety elektroniczne można drukować na domowej drukarce. Tam zabezpieczeniem jest kodowanie, bo bez niego średnio zaawansowany użytkownik komputera, mógłby taki bilet podrobić - zauważa Krzysztof Ryfa z Kolei Wielkopolskich. Kod musi z kolei odczytać konduktor. A system zabezpieczeń jest inny dla każdej z firm. Na razie. - Obecne rozwiązanie na pewno nie jest optymalne. Chcemy, żeby po wakacjach problem był rozwiązany. Wdrożenie zmian powinno nastąpić jeszcze w tym roku - mówi Ryfa.

Wideo

Mikołaj Woźniak

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

29.01.2018, 10:52

Sam się przekonałem bo nie doczytałem. Ale wystarczyło zareklamować i kupić nowy, a za stary zwrócono pieniądze

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3