Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano 4 mln 753 tys. wizyt, co daje średnio około 400 tys. wizyt miesięcznie. W województwie wielkopolskim takich wizyt było dotychczas blisko 330 tys., a w powiecie pleszewskim podatnicy zarezerwowali ich łącznie 723. Najczęściej urzędy skarbowe odwiedzają podatnicy, którzy, chcą uzyskać zaświadczenia (30 proc. wszystkich wizyt), załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi (27 proc.) oraz w sprawach deklaracji i zeznań podatkowych (12 proc.).
- Usługa Krajowej Administracji Skarbowej zwiększa bezpieczeństwo klientów, którzy przychodząc na konkretną godzinę, nie przebywają w dużych grupach osób. Przede wszystkim jednak ułatwia to załatwianie spraw urzędowych. Do umówionej przez podatnika wizyty urzędnik może się wcześniej przygotować. Pozwala to na szybsze załatwienie sprawy podczas jednej wizyty - mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.
Jak umówić wizytę?
Wiele spraw w urzędzie skarbowym można załatwić bez wychodzenia z domu, na podatki.gov.pl lub telefonicznie. Jeśli nasza sprawa wymaga osobistej wizyty należy pamiętać o wcześniejszym umówieniu terminu i godziny. Najłatwiej i najszybciej można to zrobić, rezerwując wizytę przez Internet. Wystarczy skorzystać z elektronicznego formularza na podatki.gov.pl, wskazać urząd, w którym chcemy załatwić sprawę, a następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Potwierdzenie rezerwacji otrzymamy na podany adres e-mail.
Od września działa system powiadomień SMS
Od września działa również system powiadomień SMS, który z wyprzedzeniem przypomina o terminie wizyty w urzędzie. Jeżeli umówiłeś się do urzędu przez Internet i podałeś numer telefonu komórkowego, otrzymasz potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawiasz wizytę, co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymasz dodatkowo SMS-owe przypomnienie.
Na stronie umawiania wizyt dostępna jest także wyszukiwarka, która przy użyciu słów kluczowych pozwala szybko znaleźć rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić.
Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze i podała adres e-mail, może również wyrazić swoją opinię na temat wizyty w urzędzie wypełniając elektronicznie anonimową ankietę. Wskazówki pozyskane w ten sposób KAS wykorzystuje do dalszej poprawy jakości obsługi.
- W przyszłości usługa umawiania wizyty będzie również zintegrowana z e-Urzędem Skarbowym i innymi elektronicznymi usługami udostępnianymi przez KAS. Podczas umawiania wizyt automatycznie będzie pojawiała się informacja, że dana usługa może być zrealizowana zdalnie bez konieczności wizyty w urzędzie, jeżeli faktycznie istnieje taka możliwość. Ma to jeszcze bardziej ułatwić podatnikom załatwianie ich spraw - podkreśla Małgorzata Spychała-Szuszczyńska.
Polub nas na FB
POLECAMY RÓWNIEŻ
Straż Graniczna o nocnych próbach forsowania zasieków: Obie grupy były bardzo agresywne
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?